
ぽかぽかウンティの自由帳

ぽかぽか動物園から投稿します。

続、Rails 本家にしたプルリクの変更が戻されたったったー

github.com

Sir Santiago Pastorino

Let me check if I understand correct ... so basically you want flash disabled in your app?.

我がちゃんと理解できているなら確認してみよう... 基本的に汝はフラッシュ機構を無効にしたいと?

If so, you need to remove the middleware and exclude the module in AC.
Seems like you're not excluding Flash in AC.

もしそうなら、汝はコントローラーからミドルウェアを取り除くことができる。
汝のコントローラーはフラッシュ機構を除外できていないように見受けられる。

If you inherit from AC::Base you end having Flash, in order to avoid Flash you need to do something like this ...

汝が ActionController::Base を継承しているなら、それはフラッシュ機構を含んでいることになる。フラッシュ機構を避けるためには、汝は次のような実装をする必要がある...

class ApplicationController
  ActionController::Base.without_modules(:Flash).each do |left|
    include left
  end
end
Sir Rafael Mendonça França

Hmm, makes sense. But I wish we have an easy way to disable flash entirely.

うーむ、理にかなっている。しかし、我はフラッシュ機構を完全に、簡単に無効化する手段を得たいと願う。

Having to remember to remove a middleware and a module for your default
controller is too much work.

ミドルウェアを削除するには(このやり方を)覚えておく必要があり、デフォルトのコントローラーはたくさんの仕事(責務)を抱えているモジュールだ。

(confounded) tricky. We definitely should decouple these things.

困った。トリッキーだ。我々はこれらの依存関係を立ち切らないといけない。

@supercaracal could you create an example application doing exactly what you are doing in your application so we can use as base to decouple these modules and create a better API for removing some features like Flash or Session Store?

フラッシュやセッションストアのような機能を除去できる、依存関係を切り離せてより良いAPIを作成するためのベースとして使える、ちゃんと動くサンプルアプリケーションを汝はつくれるか?

感想

Rails Contributors の1桁ランクのコミッタと会話できて興奮した。もっと関わりたければ英語も含めて勉強が必要だ。